Glad påsk!!

Ja jag börjar med att säga Glad påsk till er alla!! Och till er som saknade mig på blåkulla kan ja bara säga att kvasten orkade inte lyfta ;-). Idag har jag haft så ont i min mage hoppas att det är för att bebis vänder sig!! Det ska tydligen kännas rejällt så man kan ju hoppas :))

Igår va vi i Hbg och firade Åsa. Mycket trevligt och med gooood mat. Speciellt potatissalladen som jag tror va hemmagjord... Mums!! Och idag ska vi upp till mams och paps och äta lite påskmiddag.. Och jag har lagt in egen sill!! Första gången i mitt liv, hoppas det går och äta.. gjorde en liten tabbe bara, så eftersom jag tydligen inte kan läsa så fick den ena sillen i persilja istället för dill men men.. säkert jättegod ändå. Om inte alla ligger magsjuka imorgon då för då va de nog nåt fel på den. Sorterna jag har försökt mig på är Solskenssill, Vacker löksill och grön vitlökssill..

Blåst blåst och åter blåst... Min fina lykta som jag köpt och ställt på trappen fick inte längre stå kvar för herr vind..  Pang sa de så låg den på marken med krossat glas. Dock inte första lyktan som far i backen så man kan ju undra varför ja aldrig lär mig... Men mams och jag ska till Ullared på torsdag så då kan ja kanske köpa en ny snygg som ja kan komma ihåg och ta in när det blåser.. Ska bli så kul!! Älskar Gekås!! Och denna gången har ja skrivit en liten shoppinglista för att ja ska komma ihåg och handla lite småsaker till bebis som vi "glömde" sist. Ojoj va ja längtar. Egentligen helt sjukt att man kan njuta av att stå i kö och att trängas med en massa människor, men när man väl kommer innanför dörrarna så försvinner all vett man har i kroppen...

Hyrde film för första gången på jättelänge i torsdags. Click med Adam Sandler.. Va rolig men ändå väldigt seriös för att va han.. Satt och böla ett tag och det va inte det man räknat med när man hyr en film med honom i... Men den e klart sevärd!! Sen har vi lånat morden i midsommer av R&Å.. Sett 2 avsnitt och den serien e faktiskt inte så dum den heller... Håller på med sista avsnittet nu på denna dvdn.. men ja lyckas hela tiden somna.. Men den rekommenderas oxå..

Jonas är nu nere i källaren och har börjat lägga klinker nedanför trappen. Kommer bli sååå snyggt! Testade och bara lägga ut plattorna och japp.. snyggt!! Sen håller jag på och tvätta upp bebiskläder. Lika bra så e de gjort. Imorse trodde ja ju att de va på g.. så man vet aldrig..

Ha en skön påsk!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback