Nu har vi fått ett datum :))

Japp med posten idag fick vi exakt besked när vi ska bli föräldrar... Känns väldigt märkligt, men nu kan vi börja planera på riktigt. Och dagarna dom bara rullar på. Igår va det vattengympa igen och sen på kvällen så va vi på vår första föräldraträff. Hinner va med 2 ggr.. hehe... men vi va välkommna efteråt oxå. Men de får vi väl se då. Trevlig grupp iaf. Imorgon ska jag till barnmorskan igen på rutinkontroll. Blir kanske sista gången de med va vet ja. Det börjar ju dra ihop sig iaf. Det exakta datumet tänker ja inte sätta ut här utan de får allt bli en liten överraskning... Får ju försöka överraska det lilla vi kan.

Måste bara berätta att inställningen till kjesarsnitt e väldigt konstig.. Ja inte hos mig e helt inställd på detta nu och jag är inte det minsta ledsen för att ja inte får uppleva det andra denna gången.. Kommer kanske fler..
Men hos andra som väntar barn så e de inte accepterat att man tycker att de e ok med kjesarsnitt. Mycke märkligt.. "Åh va tråkigt för dig", "E du inte avundsjuk på oss som sitter här nu och har huvudet neråt", "Usch e du inte rädd för smärtan" och "Stackars dig som inte får uppleva det hela med förlossningen. Funderar du inte på att föda i säte"... Ganska vanliga kommentarer som jag fått... Men blivande mammor e en knepig sort. Det är ingen annan som gör rätt bara man själv.. och visst så tycker kanske många om mig med, men när man berättar att man tycker att de ska bli rätt skönt med snitt så blir man lite grann utfryst.. Äsch... ja e nöjd och de e väl de som e viktigast.. Och haha vem vet dom kanske får akutsnitt och då kan dom komma och snacka sen om vilket som e bäst.. Planerat eller akut.. haha... Skadeglädje.. ;-)


Bilder på senaste renoveringen kommer här nedanför... Nu ska vi bara "inreda" lite oxå...

Nedanf?r trappan efter renovering 2


Nedanf?r trappan efter renovering 1

Nu e de till att möblera tvrummet där nere. Kommit underfund med att det funkar så länge till vintern komer igen och man känner för att va inne. Nu kommer ju bebis och det fina väderet då vill man ju va i trädgården... Och när tvn och datorn fått flytta ner i källaren så kan ja äntligen få börja på barnrummet!! Lääängtar så.. har mina ritningar i skallen.. och oj va bra de blir. Haha.. brukar ju inte riktigt se ut som i skallen när de e klart men vem vet...

Kommentarer
Postat av: Ida, MaPaFrid, Odalia

Tack för länken!

2007-04-27 @ 21:04:46
Postat av: Liza

Grattis till datumet!! Jag ska hålla tummarna för dig den dagen :)
Du har blivit utmanad, gå in i min blogg och läs :)
Kram och lycka till på XXXdag ;)

Postat av: Liza

Hej! Måste ju ha ett tillägg till föregående inlägg.. GRATTIS TILL LILLA ELIN!!
Hoppas allt gick bra och att lilla familjen mår bra!
Kramar

2007-05-08 @ 18:59:58
URL: http://fabbebus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback