Äntligen helg!

Ja när man jobbar kan man verkligen säga så!! När man gick hemma så kändes inte helgerna lika speciella, visst längtade man efter att Jonas skulle va hemma med oss men de va ju enda skillnaden... Men nu så har man den där underbara fredagskänslan och den e underbar!! Igår när ja kom hem så väntade dessutom riktig lyxmiddag!! Ryggbiff med timjanbakad klyftpotatis, rödlök stekt i äpplemos och sallad.. MUMS!!! Å till efterrätt chokladpudding...

Vi har fått smak på de här med loppisar och förra lördagen begav vi oss på en utflykt till simrishamn för att gå på loppis.. hittade inget men däremot så kommer vi inom de närmsta att stå och sälja lite skit där.. sen åkte vi till kivik å hälsa på hos musteriet och efter de tog vi en picknick på stranden i vitaby.. hur mysigt som helst!!!

Veckan har senare gått på som vanligt... jobb för mig och "semester" för Jonas.. (vet inte om han fortfarande betraktar de som semester men han gjorde innan han blev pappaledig) Och har ja sagt de innan.... Ja ÄLSKAR mitt nya jobb!! Jobbat 3 veckor.. inte en enda dag har ja haft ångest.. dock 2 dagar me grym huvudvärk när ja åkt iväg.. och ja erkänner hade ja jobbat i hässlehåla så hade sjukskrivit mig dessa dagarna.. lite långt å köra hem igen om migränen skulle bryta sig fram men nu e de ju bara å ta min medicin och sen ringa jonas så får bilen stå...

Nä nu ska ja gå upp å fixa lite frukost åt min kära familj sen ska vi strostäda barrummet och fixa lite me målning osv.. så skoj!! Har förresten shoppat loss till elins rum igen... lite bohyllor å så... blev så fint!! Och Elin hon e nöjd hon me..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback