Första gången!

Japp måste va första gången nån gång och igår va det första gången jag satte deg till surdegsbröd!! Spännande värre, ska bakas ut idag eller imorgon.. Känner mig som västa bullmamman nu när ja går hemma å myser. Bakat mazariner me - även de första gången. Och allt har hitintills blivit gott!!! Kul e de och dessutom mycke godare än köpekakor!! En annan ska ja måste berömma oss (mig) för är att matschemat kommit igång igen - skönt å slippa fundera varje dag va man ska ha till middag - man bara kollar på sitt schema, jättesmidigt!!!

Elins potträning går sådär. Ibland är hon jätteduktig men ibland får ja känslan av att hon skiter i de bara för att trotsa.. Vilket inte skulle va helt omöjligt med tanke på hennes humör!! Hon har ärvt de efter far sin... Envis som fan å tålamod NOLL! Ja e ju tvärtemot så de kan ju inte va efter mig inte...

Nu är det bara 2 månader kvar... 2 MÅNADER!! Sanslöst va tiden går fort.. men de ska bli oerhört skönt att bli några kilo lättare igen.. shit va de e tungt nu.. men ja har ju lyxen av att kunna gå hemma å bara njuta å ta allt i den takt ja känner för! Oerhört skönt. Sen e ju Elin på dagis mån, tis å tors 5timmar om dagen så då passar ja på att vila middag!

Jonas jobbar på på jobbet - har blivit erbjuden ett vik på 3 månader som "chef" - undra om de innebär att ja kan tittulera mig chefshustru nu?!?! Eller nä.. hemmafru låter mer som ja =))

Om någon missat de så e de imorgon MELODIFESTIVALEN börjar!!! Dags å bunkra upp me gotta å dricka!! Så de e Elins å mitt uppdrag idag att fixa mys tills imorgon!! Ha en skön helg!



Mmmm va goda =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback