Så va de avklarat!

Igår va jag med Elin på hudkliniken i Simrishamn. Anledningen var att vi ville ta bort den utväxt hon har på kinden. Men konstatera ganska snart att den får sitta kvar tills hon är lite äldre om den inte har den goda smaken att försvinna. Det är tydligen en körtel som satt sig på utsidan, så den är full me blodkärl. Och det händer att blodkärlen drar ihop sig så att körteln skrumpnar... Skulle vi ta bort den på henne nu krävdes kirugi och med det kom en nedsövning.. ALDIG i livet att ja (eller Jonas) söver ner vårt barn för en sån struntsak!! Det kan ju komma de läget när man inte har nåt val, men inte för en "skönhetsoperation"!!!

Idag har jag varit på glykosbelastning. Det går till så att du inte får äta något sen kl 24.. sen vaknar du hungrig och törstig, ser på när resten av familjen mumsar i sig sin frukost... Åker halvt yr ner till Mvc där du får en delikat grogg blandad... ½ liter sockerlösning!! Mmmmm mumma... Inte precis de man längtat efter.. Törstig va man innan å de blir ju knappast bättre! Sen ska man sitta å vänta i 2 timmar för att sen kontrollera sockret.. Underbar start på dagen!! Tur att man efter de kan köra hem till pensionärerna som dukat upp en stor goooood frukost till en!!! Men som sagt nu är det över... Skönt!! Och alla värde va bra, dock behövs lite extra järnintag så de får vi fixa.

Ytterligare en GLAD nyhet är att min underbara chef gav mig ledigt nästa vecka!! Så mitt njutade kan börja redan på måndag (om nu den j*vla förkyldningen kan ge me sig så ja skulle kunna få luft igen) UNDERBART!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback