Glukosbelastning!!

Gud va ja har oroat mig för denna glukosbelastning! Ja inte den i sig kanske utan mer att man inte ska äta eller dricka något från kl 24 kvällen innan och sen ska man åka ner till MVC få dricka ett stort glas med sockerlösning och sen sitta och vänta i 2 timmar på att dom ska sticka en i fingeret och se om sockeret e ok... (jag måste äta något när ja vaknar eftersom ja jämt vaknar med huvudvärk...)
Förberede mig storartat. Åt äggmacka och drack mjölk 23:30 igår och hade gjort macka och ha med mig som ja kunde äta direkt ja va klar.. Ställde klockan på en halvtimme innan ja skulle va på MVC. Och vaknade idag UTAN huvudvärk och va inte speciellt hungrig utan mest törstig. Och dricka fick ja ju på MVC... mmm va god frukost - vatten med socker!!! Ärligt talat va de inte så farligt bara jäkligt sött!! Resultatet blev iaf att ja inte lider av graviditetsdiabetes ligger på 6,2 och gränsen går vid 11 tror ja så ja ligger en bit ifrån :-) Ska strax fira med en semla.. hehe..
Järnvärdet va däremot mer tveksamt så ja måste sköta mina järntabletter nu.. Värdet låg på 119 och där e gränsen neråt (tror ja) 115 så.. inte mycke att ta av där...
Hjärtslagen låg idag på 137.. Och magen växte som den skulle!! Just nu så känns allt bara så rätt! E riktigt lycklig!! Svårt och vara de innan när man hade migrän var tredje dag...
Går bra och jobba. Tror ja ska bli utskickad i postbilen imorgon och testa på om ja klarar av att köra eller det ska bli innearbete så länge dom har det till mig.. Lite orolig för lyften, men de löser sig... Kunderna får bära sina egna paket ;-) Skulle ja inte klara det så får ja väl ansöka om havandeskapspening.. Känns inte så kul bara när ja varit sjukskriven så länge, men klarar ja inte av mitt jobb så...

Snö ha vi just nu väldigt gott om här utanför fönsteret. Oj va de snöar och blåser... Jonas ska försöka sluta lite tidigare idag så han kan köra hem när de e ljust! Inte en helt fel tanke... Men ja tror inte de blir så för han fastnar jämt på jobbet.... E dock rena isgatan utanför så ja hoppas han kör försiktigt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback