Outbildad läkare!!! Grrrr... :(((((((

Så glad man kan vara över att vara tillbaka på jobbet, men ack den lycka som varar för evigt.. Vaknade kl 5 imorse med grym huvudvärk - tänkte att om ja bara kan kräka så går det över men nope.. gjorde den inte och nu vågar ja inte längre ta min migränmedicin och ingen annan medicin heller så ja har snällt fått härda ut, nu är det bättre iallaall så ja kan va uppe en stund får väl se hur länge det varar. Har även varit hos läkaren idag för att jag skulle ha intyg... Fick inte träffa min ordinarie läkare TYVÄRR... fick en annan som dom antagligen plockat upp på gatan eller nåt. Han börjar med att fråga vad jag gör där - inte så konstigt så ja förklarar och då blir han lite snorkig och säger att jaha så du e bara här för ett sjukintyg. Ja svarar ja lite snällt diagnosen e ju redan klar, jag har migrän... Jaha tar du några mediciner då? Nä inte nu för ja har hört att man inte ska göra det islutet av graviditeten... Men en TREO kan du ju ta!!! Va?? Hur f-n får han lov och säga så?? Treo innehåller den där "alisyran" som man absolut INTE får ta som gravid! Sa detta till honom men det hade han aldrig hört. Då är man nog f-n inte utbildad läkare!! Guuuuuud va arg ja va när ja körde därifrån och även nu när ja skriver om de. Kändes som om han tyckte att ett barn är inte så mycke värt bara man får slippa huvudvärken... Grrrr... Tänk om man som helt oinsatt kommit dit och lyssnat på vad han sagt - fy... Borde anmäla honom han kan ju orsaka missfall och missbildningar på barnet.. Tacka vet ja min ordinarie läkare Björn han e bra. Innan han rekommenderar något så LÄSER han om preparatet även om han egentligen vet men för att vara på säkra sidan!!

Har inte mycket mer och berätta ville bara skriva av mig och varna för en läkare med tyskt efternamn på Sjöbo VC.. Pucko!! Nu ska ja äta lite och sen blir de nog sängen igen! Kram på er ;))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback